Στη βουλή το θέμα της Ιονίας Οδού - Παρέμβαση Σ. Γιαννακά
>> Σάββατο 5 Ιουνίου 2010
Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής Αιτ/νιας Σοφία Γιαννακά προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτριο Ρέππα με θέμα την Ιόνια Οδό και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην κατασκευή της, τη στιγμή που το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσής της είναι ως το 2013.
Στην ερώτησή της η Βουλευτής αναφέρει τα εξής: «Το τελευταίο διάστημα οι αρνητικές ειδήσεις για τα μεγάλα έργα του νομού είναι απανωτές. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στο θέμα της Ιόνια Οδού το έργο του οποίου έχει αναλάβει κοινοπραξία διεθνών και ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων, προβάλλεται η πρόθεση κάποιων ξένων εταιριών να αποχωρήσουν από την κοινοπραξία. Τόσο για την Ιόνια Οδό, όσο και για τον άξονα της Κεντρικής Ελλάδος, τον Ε65, δυο έργα που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ηπείρου, το μέλλον δεν διαγράφεται ευοίωνο, μιας και, ειδικά στην πρώτη περίπτωση, παρατηρούνται ήδη πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή της, τη στιγμή που το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσής της είναι ως το 2013. Ο λόγος των καθυστερήσεων είναι το γεγονός ότι η Πολιτεία μέχρι τώρα δεν έχει ανταποκριθεί στην δέσμευσή της για καταβολή των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις. Δυόμισι χρόνια μετά την έναρξη του έργου το ποσοστό των απαλλοτριώσεων μόλις που φθάνει το 30%. Η καθυστέρηση αυτή σημαίνει και έγερση αιτημάτων από την πλευρά των κατασκευαστών σε βάρος του δημοσίου για καθυστέρηση έργου χωρίς την δική τους ευθύνη. Έτσι λοιπόν για πολλά χρόνια ακόμη η ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας θα πρέπει να αρκείται στην ευρεία παράκαμψη Αγρινίου.»
Καταλήγοντας στην ερώτησή της η Βουλευτής ερωτά τον Υπουργό, ποια είναι τα συγκεκριμένα μέτρα επίσπευσης των διαδικασιών απαλλοτρίωσης που προτίθεται να προβεί το Υπουργείο, για το έργο της Ιόνια Οδού και εάν είναι ορατό το ενδεχόμενο να αποχωρίσουν από την κοινοπραξία κάποιες εκ των ξένων εταιρειών σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών. Επίσης ερωτά τον Υπουργό εάν θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα με βάση την ισχύουσα σύμβαση στην οποία ορίζεται ότι ως τα μέσα του 2011 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα από το Αντίρριο ως τη νότια είσοδο του Αγρινίου και εάν όχι, ποιες είναι οι προβλεπόμενες από την σύμβαση ρήτρες που προβλέπονται για καθυστέρηση έργου από πλευράς του Δημοσίου και ποια προβλέπεται να είναι η επιπλέον επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο.
Στην ερώτησή της η Βουλευτής αναφέρει τα εξής: «Το τελευταίο διάστημα οι αρνητικές ειδήσεις για τα μεγάλα έργα του νομού είναι απανωτές. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στο θέμα της Ιόνια Οδού το έργο του οποίου έχει αναλάβει κοινοπραξία διεθνών και ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων, προβάλλεται η πρόθεση κάποιων ξένων εταιριών να αποχωρήσουν από την κοινοπραξία. Τόσο για την Ιόνια Οδό, όσο και για τον άξονα της Κεντρικής Ελλάδος, τον Ε65, δυο έργα που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ηπείρου, το μέλλον δεν διαγράφεται ευοίωνο, μιας και, ειδικά στην πρώτη περίπτωση, παρατηρούνται ήδη πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή της, τη στιγμή που το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσής της είναι ως το 2013. Ο λόγος των καθυστερήσεων είναι το γεγονός ότι η Πολιτεία μέχρι τώρα δεν έχει ανταποκριθεί στην δέσμευσή της για καταβολή των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις. Δυόμισι χρόνια μετά την έναρξη του έργου το ποσοστό των απαλλοτριώσεων μόλις που φθάνει το 30%. Η καθυστέρηση αυτή σημαίνει και έγερση αιτημάτων από την πλευρά των κατασκευαστών σε βάρος του δημοσίου για καθυστέρηση έργου χωρίς την δική τους ευθύνη. Έτσι λοιπόν για πολλά χρόνια ακόμη η ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας θα πρέπει να αρκείται στην ευρεία παράκαμψη Αγρινίου.»
Καταλήγοντας στην ερώτησή της η Βουλευτής ερωτά τον Υπουργό, ποια είναι τα συγκεκριμένα μέτρα επίσπευσης των διαδικασιών απαλλοτρίωσης που προτίθεται να προβεί το Υπουργείο, για το έργο της Ιόνια Οδού και εάν είναι ορατό το ενδεχόμενο να αποχωρίσουν από την κοινοπραξία κάποιες εκ των ξένων εταιρειών σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών. Επίσης ερωτά τον Υπουργό εάν θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα με βάση την ισχύουσα σύμβαση στην οποία ορίζεται ότι ως τα μέσα του 2011 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα από το Αντίρριο ως τη νότια είσοδο του Αγρινίου και εάν όχι, ποιες είναι οι προβλεπόμενες από την σύμβαση ρήτρες που προβλέπονται για καθυστέρηση έργου από πλευράς του Δημοσίου και ποια προβλέπεται να είναι η επιπλέον επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου