Συνεργασία Μ. Χρυσοχοΐδη - Θ. Σώκου
>> Τρίτη 9 Μαρτίου 2010
Σειρά κρίσιμων θεμάτων της αρμοδιότητας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που αφορούν την Αιτωλοακαρνανία, εξέτασαν την Παρασκευή (5 Μαρτίου 2010) το βράδυ, ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Νομάρχης Θύμιος Σώκος κατά την επίσκεψη του Υπουργού στη Νομαρχία.
Αναλυτικά τα αιτήματα που εξέφρασε ο νομάρχης Θύμιος Σώκος στον κ. Χρυσοχοΐδη είναι τα εξής:
Δράσεις που αφορούν στις Αστυνομικές Διευθύνσεις:
Η αναθεώρηση του οργανογράμματος στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας αποτελεί μια στρατηγικής σημασίας αναγκαιότητα με σκοπό τη ρεαλιστικότερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της εγκληματικότητας προάγοντας στοχευμένα την κοινωνική συνοχή και ειρήνη.
Η κατασκευή κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αιτωλίας, στο Μεσολόγγι αλλά και στην πόλη της Ναυπάκτου.
Ενίσχυση και αναβάθμιση της επιχειρησιακής δυνατότητας των Αστυνομικών Τμημάτων στους Δήμους: Μεσολογγίου, Αγρινίου, Ανακτορίου, Μακρυνείας, Αμφιλοχίας, Αστακού, Ναυπάκτου, Αιτωλικού, Θέρμου, Μεδεώνος, Ινάχου, Αλυζίας, Παρακαμπυλίων ήτοι αύξηση προσωπικού (τουλάχιστον κάλυψη των οργανικών θέσεων) και παροχή των απαραίτητων μέσων αστυνομικών επιχειρήσεων (όπως αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και λοιπή υλικοτεχνική υποδομή).
Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε πωςο Δήμος Αλυζίας του νομού Αιτωλοακαρνανίας και τα νησιά Καστός και Κάλαμος που ανήκουν στο νομό Λευκάδος αστυνομεύονται από το Αστυνομικό Τμήμα Βόνιτσας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ακαρνανίας και την τήρηση των μέτρων για την παγίωση της Δημόσιας Τάξης και Ασφάλειας ασκεί ο κατ’ όνομα και μόνο υπολειτουργών Αστυνομικός Σταθμός Μύτικα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της περιοχής να νιώθουν ανασφαλείς και παραμελημένοι από την συντεταγμένη και ευνομούμενη Πολιτεία.
Δράσεις που αφορούν στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες:
O Νομός Αιτωλοακαρνανίας είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση Νομός της Ελλάδας και καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος του από υπέροχα δάση που σε πολλές περιπτώσεις είναι μοναδικά στην Χώρα μας. Αυτός ο φυσικός πλούτος πρέπει να προστατευθεί και προς τούτο η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, παρά τα ισχνά οικονομικά της, με δικά της μηχανήματασυντηρεί το μεγαλύτερο μέρος του δασικού οδικού δικτύου μήκους 1.200 χιλιομέτρων αν και για τον καθαρισμό την ευθύνη έχουν οι Δασικές Υπηρεσίες.
Έχει επανειλημμένα διαπιστωθεί ότι σε περίπτωση πυρκαγιάς, περιοχέςιδιαιτέρου φυσικού κάλους , μνημεία της Φύσης , όπωςείναι ο Φράξος Λεσινίου , το μοναδικό στην Ευρώπη δάσος Δρυός στο Ξηρόμερο, τα υπέροχα δάση των Ορεινών όγκων του Νομού , Βάλτου – Τριχωνίδας – Ναυπακτίας, κινδυνεύουν με μεγάλη οικολογική καταστροφή μιας και τα πυροσβεστικά μέσα χρειάζονται μεγάλο χρόνο για να προσεγγίσουν τις περιοχές αυτές .
Στην περιοχή Αστακού και συγκεκριμένα στο Πλατυγιάλι λειτουργεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας και σε περίπτωση ατυχήματος η Πυροσβεστική Υπηρεσία Μεσολογγίου όπου ανήκει χρειάζεται μια ώρα τουλάχιστον να φθάσει.
Είναι αναντίρρητη διαπίστωση ότι το μέγεθος του Νομού είναι τεράστιο και η γεωμορφολογία και η δασοκάλυψη εμποδίζουν τον ευχερή έλεγχο πυρκαγιών από τις υπάρχουσες υποδομές. Ωσαύτως, προτείνουμε να γίνειεπανασχεδιασμός των πυροσβεστικών δυνάμεων του Νομού για να τον θωρακίσουμε αποτελεσματικά και να προστατεύσουμε τον Φυσικό μας πλούτο.
Πιο συγκεκριμένα για την αντιπυρική θωράκιση της Αιτωλοακαρνανίας θεωρούμε ότι απαιτούνται τα κάτωθι:
Αναβάθμιση της Π.Υ. Αγρινίου σε μονάδα Α΄ τάξεως , με την κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων στέγασης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αγρινίου, με ανταλλαγή του υπάρχοντος οικοπέδου με άλλο το οποίο προσφέρει ο Δήμος Αγρινίου
Αναβάθμιση της Π.Υ. Μεσολογγίου σε μονάδα Β΄ τάξεως, ήτοι κατασκευή σύγχρονων κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μεσολογγίου και Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Αιτωλοακαρνανίας σε διαθέσιμο οικόπεδο εντός του σχεδίου πόλεως Μεσολογγίου .
Αναβάθμιση του κλιμακίου τηςΠ.Υ. Θέρμου σε σταθμό Δ΄ τάξεως.
Ίδρυση νέων κλιμακίων της Π.Υ. στις περιοχές Αστακού, Μακρυνείας, Ορεινής Ναυπακτίας και Ορεινού Βάλτου.
Ενίσχυσητης Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μεσολογγίουμε ένα διασωστικό όχημα για την κάλυψη των αναγκών του εκτεταμένου εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.
Αξιοποίηση του αεροδρομίου Αγρινίου για την παραμονή και συντήρηση των πυροσβεστικών εναέριων μέσων της χώρας κατά την χειμερινή περίοδο και χρησιμοποίησή του ως αποκεντρωμένης βάσης εξόρμησηςορισμένων πυροσβεστικών εναέριων μέσων κατά τη θερινή περίοδο.
Δράσεις που αφορούν στην Πολιτική Προστασία:
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας, πέραν των πυρκαγιών των τελευταίων τριών ετών, χρειάστηκε να αντιμετωπίσει επανειλημμένα φαινόμενα πλημμυρών εξαιτίας των πολύ έντονων βροχοπτώσεων, που στοίχισαν και σε ανθρώπινες ζωές.
Γι’ αυτό και επιβάλλεται να γίνει διευθέτηση των χειμάρρων έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσουμε του κινδύνους νέων πλημμύρων και των καταστροφών που έπονται. Τα μέσα που μόνη της διαθέτει η Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας έχουν ήδη αποδειχθεί ανεπαρκή. Χωρίς περαιτέρω ενίσχυση σε μηχανήματα και πόρους θα μείνουμε θεατές των καταστροφών που μπορεί να προκληθούν από τη μη διευθέτηση των χειμάρρων, όντας ανήμποροι να χειριστούμε καταστροφικά φαινόμενα.
Ευνόητα, η εφαρμογή ενός αποτελεσματικού λειτουργικού πλέγματος δράσεων στρατηγικού και επιχειρησιακού χαρακτήρα προβάλλει ως επιτακτική επιταγή.
Πιο συγκεκριμένα φρονούμε ότι είναι αναγκαία:
Η εκπόνησηειδικών μελετών και σύνταξη επιχειρησιακού σχεδίου διαχείρισης κινδύνου από φυσικές καταστροφές (σεισμούς, πλημμύρες, κατολισθήσεις, ανεμοθύελλες, χιονοπτώσεις).
Η άμεση συντήρηση δασικού οδικού δικτύου, συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων.
Ηδημιουργία αντιπυρικών ζωνών προστασίας οικισμών και αποφυγής διάδοσης πυρκαγιών, συνολικού μήκους 200 χιλιομέτρων.
Η εγκατάσταση και ενεργοποίηση δασοφυλάκων σε πυροφυλάκια και περιπολίες σε επιλεγμένα δάση.
Ο καθαρισμός επιλεγμένων χειμάρρων και διευθέτηση κοιτών, σε συνολικό μήκος 200 χιλιομέτρων.
Δράσεις που αφορούν τη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος:
Ο νομός Αιτωλοακαρνανίας έχει ακτογραμμή μήκους 380 χιλιομέτρων. Με δεδομένο το γεγονός ότι η φύλαξη της ακτογραμμής αποτελεί μια εκ φύσεως απαιτητική διαδικασία, είναι ευνόητο πως στα πλαίσια μιας αποτελεσματικής στρατηγικής λιμενικής φύλαξης απαιτείται η αναδιοργάνωση, ο εξορθολογισμός και ο εμπλουτισμός των μέσων και των υποδομών.
Η θαλάσσια γεωγραφία και κατάτμηση της ακτογραμμής του Νομού, της προσδίδει το χαρακτήρα της «ανοικτής πύλης» για κάθε είδους -οργανωμένης και μη- παραβατικής δραστηριότητας. Είναι διαπιστωμένο τόσο από την εμπειρική παρατήρηση όσο και από τις ίδιες τις Αρχές Ασφαλείας πως ανθίζει το λαθρεμπόριο τσιγάρων, ναρκωτικών και η πάσης φύσεως έκνομη συμπεριφορά οικονομικού και κοινού εγκλήματος. Αυτή η Κεκρόπορτα τέλεσης παράνομων συμπεριφορών πρέπει να σφραγιστεί μιας και λειτουργεί αντίρροπα και εν πολλοίς δυσχεραίνει τις στοχευμένες προσπάθειες θεσμικών φορέων, ένας εκ τον οποίων είναι και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας, για την οικονομική, τουριστική και κοινωνική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής.
Η επιχειρησιακή επάρκεια του Λιμενικού Σώματος είναι σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα εξαιτίας τηςχαμηλής επάνδρωσης κάποιων Λιμενικών Σταθμών και της σοβαρής έλλειψης αλλά και τεχνικής απαξίωσης των μέσων φύλαξης του Λιμενικού Σώματος στο Νομό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Λιμεναρχείο Μεσολογγίουόπου από τα τρία (3) σκάφη ανοιχτής θαλάσσης που διαθέτει, σε επιχειρησιακή ετοιμότητα είναι μόνο το ένα (1) ενώ υπάρχει έλλειμμα σε προσωπικό. Το εν λόγω σκάφος επιχειρεί στο λιμάνι της ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού (ο λιμενικός σταθμός του οποίου υπάγεται διοικητικά στο Λιμεναρχείο Μεσολογγίου), το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Σε περιόδους αυξημένης εμπορευματικής κίνησης, ο Λιμενικός σταθμός Πλατυγιαλίου αδυνατεί να ανταποκριθεί στο ακέραιο στα καθήκοντα επιτήρησης και ελέγχου.
Το Λιμεναρχείο Ναυπάκτου στεγάζεται σε ένα μισθωμένο διαμέρισμα, γεγονός που αποκλείει την πρόσβαση σε πολίτες ΑΜΕΑ. Εξάλλου, δεν υπάρχει πρόβλεψη για ειδικό χώρο φύλαξης τόσο του υπηρεσιακού σκάφους όσο και του υπηρεσιακού αυτοκινήτου.
Αναφορικά με το Λιμεναρχείο Αμφιλοχίας, η επιτήρηση στον οικείο χώρο ευθύνης καλείται να πραγματοποιηθεί από ένα (1) σκάφος επιτήρησης το οποίο δεν είναι επιχειρησιακό για σχεδόν δύο (2) χρόνια εξαιτίας αλλεπάλληλων μηχανικών βλαβών.
Επιπρόσθετα, το Λιμεναρχείο Μενιδίου δεν διαθέτει κανένα σκάφος περιπολίας σε επιχειρησιακή λειτουργία τους τελευταίους επτά (7) μήνες εξαιτίας της έλλειψης πληρώματος. Εξάλλου, το εν λόγω Λιμεναρχείο δεν διαθέτει κανένα μεταφορικό μέσο για την επιτήρηση, έρευνα και υπηρεσιακή μετακίνηση του προσωπικού εντός των ορίων ευθύνης του.
Νομοτελειακό αποτέλεσμα των ανωτέρω δομικών και λειτουργικών αδυναμιών του Λιμενικού Σώματος είναι η πλημμελής ως και ατελής φύλαξη του χώρου ευθύνης του, ευρισκόμενο σε μόνιμη απαξίωση και αδυναμία να προλάβει και να καταστείλει παραβατικές συμπεριφορές και να επιτελέσει προσηκόντως τα καθήκοντα έρευνας και διάσωσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο πρόσφατος θάνατος τριών (3) συνανθρώπων μας ο εντοπισμός των οποίων επετεύχθη τρεις (3) μέρες αργότερα.
Είναι γνωστό πως οι παράκτιες περιοχές του Νομού Αιτωλοακαρνανίας είναι μια γεωγραφική ενότητα διαρκώς αυξανόμενης οικονομικής, αναπτυξιακής και τουριστικής σπουδαιότηταςκαι ως εκ τούτου θα πρέπει να προστατευθεί αποτελεσματικά από περιστατικά και δράσεις που την κατευθύνουν αντίρροπα προς την υποβάθμιση.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου