Υποδομές, διόδια και οδική βοήθεια: Τρία ακανθώδη θέματα της οδικής ασφάλειας
>> Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010
Παρέμβαση του βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκου Τσούκαλη στην ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας.
Με την καταληκτική ημερομηνία του ευρωπαϊκού χάρτη για την οδική ασφάλεια καλούμαστε να κάνουμε τον απολογισμό. Ο απολογισμός αυτός λέει, ότι από το 2000 μέχρι το 2010 η Ελλάδα έχασε ένα μικρό «καλλικρατικό» δήμο, περίπου δεκαπέντε χιλιάδες συμπολίτες. Εάν σ’ αυτόν τον αριθμό προστεθεί κι εκείνος ο αριθμός των συμπολιτών μας που έχουν καταστεί ανάπηροι, τότε πλέον το δράμα αυτής εδώ της χώρας μπορεί να γίνει κατανοητό –ελπίζω- και από την πολιτική ηγεσία.
Ας δούμε, λοιπόν, τις υποδομές.
Όλο το επαρχιακό δίκτυο της χώρας συντηρείται από τη Δ.Ε.Σ.Ε. Η στερεότυπη απάντηση, η οποία δόθηκε, είναι ότι μετά την κατάργηση του ΤΕΟ πλέον δεν υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης της Δ.Ε.Σ.Ε. από την είσπραξη των διοδίων. Πλέον, πρέπει οι ΔΕΣΕ να χρηματοδοτηθούν μέσω εγγραφής των απαραίτητων πιστώσεων στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της περιφέρειάς τους. Όμως, οι δημόσιες επενδύσεις έχουν περικοπεί. Ο Προϋπολογισμός του 2011 δεν προβλέπει σχεδόν τίποτα για τη χρηματοδότηση. Πείτε μου, λοιπόν, εσείς από πού θα εξασφαλιστούν οι χρηματοδοτήσεις, προκειμένου να συντηρηθεί αυτό το άθλιο οδικό δίκτυο που έχουμε;
Αναφορικά με την οδική βοήθεια
Εντύπωση προκαλεί η προσπάθεια τροποποίησης της σχετικής ρύθμισης της Νέας Δημοκρατίας. Με το νομοσχέδιο ενισχύετε τα μονοπώλια των εταιρειών, οι οποίες ουσιαστικά μονοπωλιακά οδηγούν τους πελάτες τους σε συγκεκριμένες εταιρείες οδικής προστασίας. Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες έχουν ένα και μοναδικό συνεργάτη με έδρα την Αθήνα σε κάποιο διαμέρισμα με ένα τηλέφωνο μπροστά, που προσπαθεί να συντονίσει όλους τους συνεργάτες σε επίπεδο Ελλάδας. Και ενώ στην έκθεση αξιολόγησης των επιπτώσεων, για την οδική βοήθεια, εκτός των άλλων παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε μεικτή πανελλαδική επιχείρηση οδικής βοήθειας για τη σύναψη σύμβασης συνεργασίας με τρεις τοπικούς συνεργάτες, η ρύθμιση του νομοσχεδίου είναι εντελώς αντίθετη. Δεν προβλέπει σύναψη συνεργασίας με τρεις τοπικούς συνεργάτες, αλλά το αντίθετο: ένας τοπικός συνεργάτης με τρεις
Τέλος το ζήτημα των διοδίων.
Ως Δημοκρατική Αριστερά επικροτούμε την τήρηση της νομιμότητας. Είναι όμως νομιμότητα το να πληρώνει κάποιος διόδια προκαταβολικά για την κατασκευή του δρόμου; Είναι νομιμότητα κάποιος που ξεκινάει από την Αθήνα για να φτάσει στα Γιάννενα μαζί με τα διόδια της Γέφυρας αυτήν τη στιγμή, χωρίς αναπροσαρμογές, να χρειάζεται περίπου 25 με 30 ευρώ, κινούμενος σε αυτόν το δρόμο, που δεν ξέρει αν θα φτάσει στον προορισμό του; Ξέρετε ότι αυτήν τη στιγμή αυτοί που δεν πληρώνουν τα διόδια, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή διαμαρτυρία, είναι οι μεταφορείς, οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν και κανένας δεν τους φέρνει αντίρρηση, γιατί αυτοί το θεωρούν αυτονόητο ότι σε αυτό το δρόμο δεν πρέπει να πληρώνουν; Έτσι, λοιπόν, η νομιμότητα είναι σχετική σε αυτές τις περιπτώσεις.
Με την καταληκτική ημερομηνία του ευρωπαϊκού χάρτη για την οδική ασφάλεια καλούμαστε να κάνουμε τον απολογισμό. Ο απολογισμός αυτός λέει, ότι από το 2000 μέχρι το 2010 η Ελλάδα έχασε ένα μικρό «καλλικρατικό» δήμο, περίπου δεκαπέντε χιλιάδες συμπολίτες. Εάν σ’ αυτόν τον αριθμό προστεθεί κι εκείνος ο αριθμός των συμπολιτών μας που έχουν καταστεί ανάπηροι, τότε πλέον το δράμα αυτής εδώ της χώρας μπορεί να γίνει κατανοητό –ελπίζω- και από την πολιτική ηγεσία.
Ας δούμε, λοιπόν, τις υποδομές.
Όλο το επαρχιακό δίκτυο της χώρας συντηρείται από τη Δ.Ε.Σ.Ε. Η στερεότυπη απάντηση, η οποία δόθηκε, είναι ότι μετά την κατάργηση του ΤΕΟ πλέον δεν υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης της Δ.Ε.Σ.Ε. από την είσπραξη των διοδίων. Πλέον, πρέπει οι ΔΕΣΕ να χρηματοδοτηθούν μέσω εγγραφής των απαραίτητων πιστώσεων στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της περιφέρειάς τους. Όμως, οι δημόσιες επενδύσεις έχουν περικοπεί. Ο Προϋπολογισμός του 2011 δεν προβλέπει σχεδόν τίποτα για τη χρηματοδότηση. Πείτε μου, λοιπόν, εσείς από πού θα εξασφαλιστούν οι χρηματοδοτήσεις, προκειμένου να συντηρηθεί αυτό το άθλιο οδικό δίκτυο που έχουμε;
Αναφορικά με την οδική βοήθεια
Εντύπωση προκαλεί η προσπάθεια τροποποίησης της σχετικής ρύθμισης της Νέας Δημοκρατίας. Με το νομοσχέδιο ενισχύετε τα μονοπώλια των εταιρειών, οι οποίες ουσιαστικά μονοπωλιακά οδηγούν τους πελάτες τους σε συγκεκριμένες εταιρείες οδικής προστασίας. Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες έχουν ένα και μοναδικό συνεργάτη με έδρα την Αθήνα σε κάποιο διαμέρισμα με ένα τηλέφωνο μπροστά, που προσπαθεί να συντονίσει όλους τους συνεργάτες σε επίπεδο Ελλάδας. Και ενώ στην έκθεση αξιολόγησης των επιπτώσεων, για την οδική βοήθεια, εκτός των άλλων παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε μεικτή πανελλαδική επιχείρηση οδικής βοήθειας για τη σύναψη σύμβασης συνεργασίας με τρεις τοπικούς συνεργάτες, η ρύθμιση του νομοσχεδίου είναι εντελώς αντίθετη. Δεν προβλέπει σύναψη συνεργασίας με τρεις τοπικούς συνεργάτες, αλλά το αντίθετο: ένας τοπικός συνεργάτης με τρεις
Τέλος το ζήτημα των διοδίων.
Ως Δημοκρατική Αριστερά επικροτούμε την τήρηση της νομιμότητας. Είναι όμως νομιμότητα το να πληρώνει κάποιος διόδια προκαταβολικά για την κατασκευή του δρόμου; Είναι νομιμότητα κάποιος που ξεκινάει από την Αθήνα για να φτάσει στα Γιάννενα μαζί με τα διόδια της Γέφυρας αυτήν τη στιγμή, χωρίς αναπροσαρμογές, να χρειάζεται περίπου 25 με 30 ευρώ, κινούμενος σε αυτόν το δρόμο, που δεν ξέρει αν θα φτάσει στον προορισμό του; Ξέρετε ότι αυτήν τη στιγμή αυτοί που δεν πληρώνουν τα διόδια, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή διαμαρτυρία, είναι οι μεταφορείς, οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν και κανένας δεν τους φέρνει αντίρρηση, γιατί αυτοί το θεωρούν αυτονόητο ότι σε αυτό το δρόμο δεν πρέπει να πληρώνουν; Έτσι, λοιπόν, η νομιμότητα είναι σχετική σε αυτές τις περιπτώσεις.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου