Ομιλία Π. Κουρουμπλή
>> Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010
Στη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργού Επικρατείας «Επιτάχυνση και διαφάνεια υλοποίησης Στρατηγικών Επενδύσεων», ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ΠΑ.ΣΟ.Κ. κος Παναγιώτης Κουρουμπλής, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την τοποθέτηση του κ. Πρωθυπουργού έναντι των αιτιάσεων της Γερμανίδας καγκελαρίου κας Α. Μέρκελ, τονίζοντας ότι αποτελεί δημόσια, υπεύθυνη και γενναία τοποθέτηση που εκπροσωπεί έναν περήφανο λαό, ο οποίος δεν χρωστάει σε κανέναν τίποτα γιατί δεν αρνήθηκε ποτέ να πληρώσει και με το παραπάνω όσα δάνεια έλαβε από την ίδρυση του σύγχρονου Κράτους του.
Ο προτεινόμενος νόμος... δίνει ελπίδα και δύναμη στον ελληνικό λαό. Αποτελεί αισιόδοξη προσπάθεια για να βγει η χώρα από το αδιέξοδο. Ο ελληνικός λαός έχει ανάγκη από επανάσταση ελπίδας για να δημιουργήσει ρήγμα στο σημερινό μελαγχολικό τοπίο, που βιώνουμε, με την απειλή καθολικής παραίτησης.
Εν συνεχεία κατέθεσε επτά προσωπικές του παρατηρήσεις και προτάσεις επί του νομοσχεδίου θέτοντας ως πρώτη, την ενίσχυση του ρόλου του αιρετού περιφερειάρχη όπως αυτή προβλέπεται στη διοικητική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη. Συγκεκριμένα πρότεινε στις διασκέψεις που θα γίνονται στη Διυπουργική ή στο αρμόδιο όργανο, της ανώνυμης εταιρείας που συνιστάται, να συμμετέχει ο καθύλην αρμόδιος περιφερειάρχης της περιφέρειας στην οποία θα υλοποιηθεί η επένδυση για ευνόητους λόγους. Η Πολιτεία, ανέφερε, πρέπει να καταξιώσει στην κοινωνία το νέο θεσμό στηρίζοντάς τον.
Εν συνεχεία πρότεινε, ο εισηγητής κάθε επένδυσης πριν καταθέσει τη μελέτη του, θα πρέπει να έχει ήδη προβεί σε διαβουλεύσεις με τον επενδυτή, ώστε να προλαμβάνονται όσα τυχόν προβλήματα προκύψουν στην προετοιμασία της επένδυσης, διευκολύνοντας στη συνέχεια τόσο τη διάσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου και της Επιτροπής όσο και την προώθηση της επένδυσης.
Ως τρίτη παρατήρηση ανέφερε ότι το ελεγκτικό όργανο που προβλέπεται από το νόμο μπορεί να αποτελέσει φρένο της όλης προσπάθειας διότι αν παραμείνει ανεξέλεγκτο, μπορεί να δημιουργήσει καινούρια γραφειοκρατικά προβλήματα τα οποία ο νόμος προσπαθεί να αποφύγει(είναι γνωστό ότι η γραφειοκρατία απορροφά το 6%-7% του ελληνικού ΑΕΠ) εμποδίζοντας την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Το όργανο αυτό να υπαχθεί στον Πρόεδρο της ανώνυμης εταιρίας για να αποφευχθεί η δημιουργία πρόσθετων εσωτερικών προβλημάτων. Επεσήμανε πως επιτέλους θα πρέπει να αποφευχθούν οι «πριγκιπικές» συμπεριφορές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να συνεισφέρουν και αυτοί σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα συγκεκριμένες λύσεις, για λιμνάζουσες υποθέσεις οι οποίες αποβαίνουν σε βάρος της οικονομικής ανάπτυξης.
Επιπροσθέτως ο κ. Κουρουμπλής πρότεινε, όπως εφαρμόσθηκε σε άλλες χώρες, η προτεινομένη εταιρεία να μη δημιουργήσει πρακτορεία μόνο στα γνωστά οικονομικά κέντρα, δηλαδή Βρυξέλλες, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, αλλά να επεκταθεί σε Κίνα, Ινδίες και Εμιράτα.
Για τις αναθέσεις πρότεινε τη δημιουργία ανοικτών και όχι κλειστών διεθνών διαγωνισμών, συγκεκριμένου πλαισίου, δεσμεύοντας και ορίζοντας προϋποθέσεις για τις επενδύσεις, ενώ στις διακρατικές συνεργασίες υποστήριξε να συζητούνται στη Βουλή και να μην ανατίθενται σε ιδιώτες. Επεσήμανε ότι οι επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία πέντε χρόνια από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και έχουν ύψος το 50% αυτών που ορίζει ο νόμος, να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις προϋποθέσεις αυτού του νόμου, όπως η επένδυση στο Πλατυγιάλι Αστακού.
Επιπροσθέτως τόνισε πως κάθε επένδυση θα πρέπει να δεσμεύεται με σειρά αντισταθμιστικών και ανταποδοτικών οφελών προς την τοπική κοινωνία, η οποία πρέπει να ωφελείται από την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της. Ειδικότερα ανεφέρθη στο παράδειγμα της εκτροπής του Ευήνου ποταμού, που επέλυσε το πρόβλημα υδροδότησης των Αθηνών και σε αντίθεση στην Αιτωλοακαρνανία δεν επενδύθηκε ούτε ένα ευρώ ως αντισταθμιστικό όφελος. Το ίδιο συμβαίνει και με τα υδροηλεκτρικά φράγματα της ΔΕΗ, τα οποία λειτουργούν χρόνια με αποικιοκρατική συμπεριφορά της εταιρείας.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε κατηγορηματικά στο θέμα του περιορισμού της σπατάλης στην δημόσια υγεία και την γραφειοκρατία, για να αποφευχθεί επιτακτικά η περαιτέρω μείωση μισθών και συντάξεων, δημιουργώντας ελπίδα και προοπτική στην ελληνική κοινωνία. Τέλος, δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος με την απόφαση της Κυβέρνησης για αναστολή του πόθεν έσχες στην αγορά πρώτης κατοικίας, πρόταση την οποία πρώτος κατέθεσε στο Κοινοβούλιο, διότι πιστεύει ότι θα συνεισφέρει ενεργά στην αναθέρμανση της οικοδομικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
Ο προτεινόμενος νόμος... δίνει ελπίδα και δύναμη στον ελληνικό λαό. Αποτελεί αισιόδοξη προσπάθεια για να βγει η χώρα από το αδιέξοδο. Ο ελληνικός λαός έχει ανάγκη από επανάσταση ελπίδας για να δημιουργήσει ρήγμα στο σημερινό μελαγχολικό τοπίο, που βιώνουμε, με την απειλή καθολικής παραίτησης.
Εν συνεχεία κατέθεσε επτά προσωπικές του παρατηρήσεις και προτάσεις επί του νομοσχεδίου θέτοντας ως πρώτη, την ενίσχυση του ρόλου του αιρετού περιφερειάρχη όπως αυτή προβλέπεται στη διοικητική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη. Συγκεκριμένα πρότεινε στις διασκέψεις που θα γίνονται στη Διυπουργική ή στο αρμόδιο όργανο, της ανώνυμης εταιρείας που συνιστάται, να συμμετέχει ο καθύλην αρμόδιος περιφερειάρχης της περιφέρειας στην οποία θα υλοποιηθεί η επένδυση για ευνόητους λόγους. Η Πολιτεία, ανέφερε, πρέπει να καταξιώσει στην κοινωνία το νέο θεσμό στηρίζοντάς τον.
Εν συνεχεία πρότεινε, ο εισηγητής κάθε επένδυσης πριν καταθέσει τη μελέτη του, θα πρέπει να έχει ήδη προβεί σε διαβουλεύσεις με τον επενδυτή, ώστε να προλαμβάνονται όσα τυχόν προβλήματα προκύψουν στην προετοιμασία της επένδυσης, διευκολύνοντας στη συνέχεια τόσο τη διάσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου και της Επιτροπής όσο και την προώθηση της επένδυσης.
Ως τρίτη παρατήρηση ανέφερε ότι το ελεγκτικό όργανο που προβλέπεται από το νόμο μπορεί να αποτελέσει φρένο της όλης προσπάθειας διότι αν παραμείνει ανεξέλεγκτο, μπορεί να δημιουργήσει καινούρια γραφειοκρατικά προβλήματα τα οποία ο νόμος προσπαθεί να αποφύγει(είναι γνωστό ότι η γραφειοκρατία απορροφά το 6%-7% του ελληνικού ΑΕΠ) εμποδίζοντας την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Το όργανο αυτό να υπαχθεί στον Πρόεδρο της ανώνυμης εταιρίας για να αποφευχθεί η δημιουργία πρόσθετων εσωτερικών προβλημάτων. Επεσήμανε πως επιτέλους θα πρέπει να αποφευχθούν οι «πριγκιπικές» συμπεριφορές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να συνεισφέρουν και αυτοί σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα συγκεκριμένες λύσεις, για λιμνάζουσες υποθέσεις οι οποίες αποβαίνουν σε βάρος της οικονομικής ανάπτυξης.
Επιπροσθέτως ο κ. Κουρουμπλής πρότεινε, όπως εφαρμόσθηκε σε άλλες χώρες, η προτεινομένη εταιρεία να μη δημιουργήσει πρακτορεία μόνο στα γνωστά οικονομικά κέντρα, δηλαδή Βρυξέλλες, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, αλλά να επεκταθεί σε Κίνα, Ινδίες και Εμιράτα.
Για τις αναθέσεις πρότεινε τη δημιουργία ανοικτών και όχι κλειστών διεθνών διαγωνισμών, συγκεκριμένου πλαισίου, δεσμεύοντας και ορίζοντας προϋποθέσεις για τις επενδύσεις, ενώ στις διακρατικές συνεργασίες υποστήριξε να συζητούνται στη Βουλή και να μην ανατίθενται σε ιδιώτες. Επεσήμανε ότι οι επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία πέντε χρόνια από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και έχουν ύψος το 50% αυτών που ορίζει ο νόμος, να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις προϋποθέσεις αυτού του νόμου, όπως η επένδυση στο Πλατυγιάλι Αστακού.
Επιπροσθέτως τόνισε πως κάθε επένδυση θα πρέπει να δεσμεύεται με σειρά αντισταθμιστικών και ανταποδοτικών οφελών προς την τοπική κοινωνία, η οποία πρέπει να ωφελείται από την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της. Ειδικότερα ανεφέρθη στο παράδειγμα της εκτροπής του Ευήνου ποταμού, που επέλυσε το πρόβλημα υδροδότησης των Αθηνών και σε αντίθεση στην Αιτωλοακαρνανία δεν επενδύθηκε ούτε ένα ευρώ ως αντισταθμιστικό όφελος. Το ίδιο συμβαίνει και με τα υδροηλεκτρικά φράγματα της ΔΕΗ, τα οποία λειτουργούν χρόνια με αποικιοκρατική συμπεριφορά της εταιρείας.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε κατηγορηματικά στο θέμα του περιορισμού της σπατάλης στην δημόσια υγεία και την γραφειοκρατία, για να αποφευχθεί επιτακτικά η περαιτέρω μείωση μισθών και συντάξεων, δημιουργώντας ελπίδα και προοπτική στην ελληνική κοινωνία. Τέλος, δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος με την απόφαση της Κυβέρνησης για αναστολή του πόθεν έσχες στην αγορά πρώτης κατοικίας, πρόταση την οποία πρώτος κατέθεσε στο Κοινοβούλιο, διότι πιστεύει ότι θα συνεισφέρει ενεργά στην αναθέρμανση της οικοδομικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου