Γιαννακά: "Στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας υπάρχουν ακόμα σχολικές εγκαταστάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και διδασκόντων"
>> Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010
Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής Αιτ/νιας Σοφία Γιαννακά προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κα Άννα Διαμαντοπούλου με θέμα το κτιριακό πρόβλημα στις σχολικές μονάδες του νομού Αιτ/νιας.
Στην ερώτησή της η Βουλευτής τονίζει:
«Η νέα σχολική χρονιά, η δυσκολότερη από πλευράς συνθηκών, ξεκίνησε με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από πλευράς εκπαιδευτικών κενών. Πολιτικές παρεμβάσεις όπως, η νομοθετική ρύθμιση του Μαΐου που όρισε ένα ορθολογικό πλαίσιο διορισμού, μετακινήσεων και εξέλιξης όλων των εκπαιδευτικών, ο εξορθολογισμός των αποσπάσεων με την επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών από τα διάφορα γραφεία και υπηρεσίες στις τάξεις, ο διαρκής έλεγχος για την αποτροπή των πλασματικών αναγκών που προέκυπταν στα στοιχεία των διευθύνσεων εκπαίδευσης, η κάλυψη πραγματικών αναγκών με την πρόσληψη ειδικοτήτων που υπήρχαν ελλείψεις και τοποθετήσεις εκεί που υπήρχαν ανάγκες, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για να πετύχει τους στόχους του, το Νέο Σχολείο.»
Παράλληλα, συμπληρώνει η κα Γιαννακά.
«Χωρίς αμφιβολία όμως εξακολουθούν να υφίστανται προβλήματα που επιτάσσουν άμεση επίλυση. Ένα από αυτά, είναι το πρόβλημα των κτιριακών υποδομών. Συγκεκριμένα, στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας υπάρχουν ακόμα σχολικές εγκαταστάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και διδασκόντων. Ενδεικτική περίπτωση αποτελεί το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας με ένα από τους δύο ορόφους του κτηρίου να έχει κριθεί ακατάλληλος και λύση να έχει δοθεί με ένα κοντέινερ στο προαύλιο. Σημειώνονται, επίσης, καθυστερήσεις και στην έγκριση του κτηριολογικού προγράμματος, από το Υπουργείο Παιδείας, για το Λύκειο Θέρμου, με αποτέλεσμα να καθυστερεί και η τελική δημοπράτηση του έργου. Σε άλλες περιπτώσεις διαπιστώνεται, ότι οι υπηρεσίες του Ο.Σ.Κ. Α.Ε. κωλυσιεργούν ανεπίτρεπτα, προφασιζόμενες δευτερογενείς διορθώσεις με αποτέλεσμα δύο χρόνια τώρα να μην εκκινούν αρκετά έργα, με αρνητικά αποτελέσματα για μαθητές, γονείς και δασκάλους.»
Τέλος, η Βουλευτής ερωτά την Υπουργό εάν θα αναλάβει το Υπουργείο πρωτοβουλία σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να επισπευστεί η διαδικασία επισκευής, συντήρησης, μετεγκατάστασης των υφιστάμενων σχολικών μονάδων και ανέγερσης νέων.
Στην ερώτησή της η Βουλευτής τονίζει:
«Η νέα σχολική χρονιά, η δυσκολότερη από πλευράς συνθηκών, ξεκίνησε με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από πλευράς εκπαιδευτικών κενών. Πολιτικές παρεμβάσεις όπως, η νομοθετική ρύθμιση του Μαΐου που όρισε ένα ορθολογικό πλαίσιο διορισμού, μετακινήσεων και εξέλιξης όλων των εκπαιδευτικών, ο εξορθολογισμός των αποσπάσεων με την επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών από τα διάφορα γραφεία και υπηρεσίες στις τάξεις, ο διαρκής έλεγχος για την αποτροπή των πλασματικών αναγκών που προέκυπταν στα στοιχεία των διευθύνσεων εκπαίδευσης, η κάλυψη πραγματικών αναγκών με την πρόσληψη ειδικοτήτων που υπήρχαν ελλείψεις και τοποθετήσεις εκεί που υπήρχαν ανάγκες, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για να πετύχει τους στόχους του, το Νέο Σχολείο.»
Παράλληλα, συμπληρώνει η κα Γιαννακά.
«Χωρίς αμφιβολία όμως εξακολουθούν να υφίστανται προβλήματα που επιτάσσουν άμεση επίλυση. Ένα από αυτά, είναι το πρόβλημα των κτιριακών υποδομών. Συγκεκριμένα, στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας υπάρχουν ακόμα σχολικές εγκαταστάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και διδασκόντων. Ενδεικτική περίπτωση αποτελεί το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας με ένα από τους δύο ορόφους του κτηρίου να έχει κριθεί ακατάλληλος και λύση να έχει δοθεί με ένα κοντέινερ στο προαύλιο. Σημειώνονται, επίσης, καθυστερήσεις και στην έγκριση του κτηριολογικού προγράμματος, από το Υπουργείο Παιδείας, για το Λύκειο Θέρμου, με αποτέλεσμα να καθυστερεί και η τελική δημοπράτηση του έργου. Σε άλλες περιπτώσεις διαπιστώνεται, ότι οι υπηρεσίες του Ο.Σ.Κ. Α.Ε. κωλυσιεργούν ανεπίτρεπτα, προφασιζόμενες δευτερογενείς διορθώσεις με αποτέλεσμα δύο χρόνια τώρα να μην εκκινούν αρκετά έργα, με αρνητικά αποτελέσματα για μαθητές, γονείς και δασκάλους.»
Τέλος, η Βουλευτής ερωτά την Υπουργό εάν θα αναλάβει το Υπουργείο πρωτοβουλία σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να επισπευστεί η διαδικασία επισκευής, συντήρησης, μετεγκατάστασης των υφιστάμενων σχολικών μονάδων και ανέγερσης νέων.
1 comments:
ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ ΓΙ ΑΥΤΟ ΜΑΝΔΑΜ;
Δημοσίευση σχολίου