«ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ»

>> Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ κ. ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΘΥΜΙΟΥ ΣΩΚΟΥ


Έχοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι υποδομές του Νομού μας θέλουμε να σας γνωρίσουμε ότι πέραν των έργων που μελετώνται και κατασκευάζονται στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας, οι ανάγκες των Υποδομών, που άπτονται των αρμοδιοτήτων σας, είναι μεγάλες και απαιτούν ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.

Α. ΠΡΩΤΕΥΟΝ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Το Επαρχιακό οδικό δίκτυο, το οποίο εκτείνεται σε μήκος πέραν των 2.200 χλμ., παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα (λακκούβες, κατολισθήσεις, ανυπαρξία οριζόντιας και κάθετης σήμανσης, απουσία ηλεκτροφωτισμού των γεφυρών και των κόμβων κ.ά.), τα οποία το καθιστούν λίαν επικίνδυνο για τους διερχομένους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα επί καθημερινής βάσεως τροχαία ατυχήματα. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αδυνατεί, λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης, να προβεί στη συντήρηση του οδικού δικτύου της με αποτέλεσμα την «ανθρωποθυσία στους επαρχιακούς μας δρόμους». Για την αντιμετώπιση όλων των επικίνδυνων καταστάσεων, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων και η κυκλοφορία να διεξάγεται ομαλά και χωρίς κινδύνους, απαιτείται η διάθεση πίστωσης ποσού: 10.005.000,00 €, όπως αυτή φαίνεται και στους συνοδευτικούς πίνακες που ακολουθούν.

Β. ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ

Το δίκτυο χειμάρρων και ποταμών, καθώς και των τάφρων αποστράγγισης σε όλη την έκταση του Νομού, υπερβαίνει σε μήκος τα 1.200,00 χλμ. Η αντιπλημμυρική θωράκιση των χειμάρρων και ποταμών είναι έργο το οποίο ξεφεύγει από τις οικονομικές μας δυνατότητες. Τους χειμερινούς μήνες επικράτησαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες (έντονες βροχοπτώσεις), γεγονός που οδήγησε στην υπερχείλιση πολλών χειμάρρων-ποταμών, με αποτέλεσμα την έκθεση σε κίνδυνο τόσο των ανθρωπίνων ζωών όσο και των ιδιοκτησιών. Επίσης, έγινε συσσώρευση φερτών υλών, διάβρωση των προστατευτικών έργων, υποσκαφή των βάθρων των γεφυρών, των τοίχων και των συρματοκιβωτίων, με συνέπεια τον κίνδυνο υπερχείλισης των χειμάρρων στο μέλλον, ακόμη και με μικρότερη ροή υδάτων. Είναι λοιπόν επιβεβλημένη η αποκατάσταση των πιο επικίνδυνων σημείων, καθώς και η κατασκευή νέων αντιπλημμυρικών έργων, για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων στο μέλλον με τη διάθεση πίστωσης ποσού 1.500.000,00 €, όπως αυτή φαίνεται και στους συνοδευτικούς πίνακες που ακολουθούν.

Γ. ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΩΝ
Όπως γνωρίζετε, οι γέφυρες αποτελούν σημαντικό μέρος των συγκοινωνιακών υποδομών ούσες οι πλέον ευαίσθητες μεταφορικές υποδομές σε πλήθος παραγόντων, όπως η κυκλοφορία, οι καιρικές συνθήκες κλπ. Στον Νομό μας υπάρχουν αρκετές γέφυρες (Βοϊστόρεμα, Παραδείσι, γέφυρες Μπέλεϋ) που χρήζουν επισκευών και συντήρησης. Το κόστος για τη συντήρησή τους και επισκευή τους ανέρχεται σε 4.000.000,00 €, ποσό που ξεπερνάει τις δικές μας οικονομικές δυνατότητες.

Δ. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΔΧΧ ΤΗΣ ΛΕΚΑΝΗΣ Κ.ΑΧΕΛΩΟΥ
Σας υπενθυμίζουμε τη μεγάλη σπουδαιότητα του έργου της αποκατάστασης της Διώρυγας ΔΧΧ της λεκάνης Κ. Αχελώου, καθώς η διώρυγα ΔΧΧ αποτελεί:
• Ρυθμιστικό παράγοντα της στάθμης της ελεύθερης επιφάνειας του νερού των λιμνών Τριχωνίδας και Λυσιμαχίας, αφού είναι ο κύριος αγωγός διόδευσης πλημμυρικών υδάτων των λιμνών προς την πεδιάδα του Κ. Αχελώου
• Μέσο προστασίας κατάκλυσης των παραλίμνιων εκτάσεων των λιμνών Τριχωνίδας και Λυσιμαχίας
• Κύριο αγωγό μεταφοράς νερού για την υδροδότηση των αρδευτικών δικτύων των περιοχών Κ. Αχελώου και Λεσινίου

Όμως, στη διώρυγα ΔΧΧ παρουσιάστηκαν εδώ και πολλά χρόνια ρωγμές και εκτεταμένες καθιζήσεις σε συνολικό μήκος περίπου 2,5 km, που περιλαμβάνει ανοιχτό και κλειστό τμήμα, με αποτέλεσμα σοβαρές διαρροές νερού, που οδηγούν σε πλημμυρισμούς αρδευομένων εκτάσεων και απώλεια ύδατος.
Πιο συγκεκριμένα,
 Στο ανοιχτό τμήμα, υπάρχουν ρωγμές που κατά κύριο λόγο οφείλονται στην υποχώρηση των εδαφικών υλικών, στα οποία στηρίζονται οι παρειές της τραπεζοειδούς διώρυγας λόγω της έντονης διάβρωσης από βροχοπτώσεις, δηλαδή το τμήμα αυτό «άνοιξε».
 Στο κλειστό τμήμα, διαπιστώθηκαν καθιζήσεις στη κλειστή ορθογωνική διατομή, από τα μισγάγγεια μέχρι και τη σύνδεσή της με την ανοιχτή τραπεζοειδή διατομή.
Σκοπός του έργου «Μελέτη – Κατασκευή αποκατάστασης βλαβών Διώρυγας ΔΧΧ πεδιάδος Κάτω Αχελώου», που έχει προταθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας για ένταξη στο πρόγραμμα Αλέξανδρος Μπαλτατζής, είναι η αποκατάσταση των βλαβών τόσο στο ανοιχτό όσο και στο κλειστό τμήμα της διώρυγας ΔΧΧ και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 3.000.000,00 €, επικαιροποιημένος από τη Δ/νση Εγγείων Βελτιώσεων της Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας, σύμφωνα με τα ισχύοντα τιμολόγια του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η μεγάλη καθυστέρηση στην ένταξη και δημοπράτηση της προτεινόμενης πράξης «Μελέτη- Κατασκευή Αποκατάστασης Βλαβών διώρυγας ΔΧΧ πεδιάδος Κάτω Αχελώου» επέτεινε σειρά προβλημάτων με αποκορύφωμα την αποκόλληση σε αρκετά σημεία του πυθμένα της Διώρυγας ΔΧΧ, του Κάτω Αχελώου.

Δημοσίευση σχολίου