"Αμέτρητες υποσχέσεις και αναπάντητα ερωτήματα"

>> Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ημαθίας, Μιχάλης Χαλκίδης, έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με την πρόσφατη επίσκεψη στην Αιτωλοακαρνανία του Υφυπουργού Υποδομών, Γιάννη Μαγκρίωτη:

«Η περιοδεία του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Αιτωλοακαρνανία και στη Λευκάδα ολοκληρώθηκε, αλλά ο υφυπουργός άφησε μόνο αμέτρητες υποσχέσεις και αναπάντητα ερωτήματα για την πορεία των έργων και την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης, στην οποία βρέθηκαν, επί χρόνια, οι δύο Νομοί, εξαιτίας της αδιαφορίας των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.

Παραθέτουμε απλώς τα στοιχεία:

1. Η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ –ΑΓΡΙΝΙΟ –ΑΡΤΑ- ΓΙΑΝΝΕΝΑ) είναι ένα από πέντε Έργα με σύμβαση παραχώρησης, η οποία υπογράφηκε επί Ν.Δ. (το Δεκέμβριο του 2006), προϋπολογισμού 1,4 δις € (χωρίς τις απαλλοτριώσεις) με συνολικό μήκος των δρόμων 159,4 χλμ και προθεσμία ολοκλήρωσης το 2013. Προχωράει με αργό ρυθμό, αφού - μέχρι σήμερα - δεν έχει γίνει ούτε το 35% των απαλλοτριώσεων, των μετακινήσεων των δικτύων Κοινής Ωφέλειας και των αρδευτικών αυλάκων, που - σε πολλά σημεία - συμπίπτουν με την χάραξη της Εθνικής Οδού. Πρέπει, όμως, άμεσα να λυθεί το θέμα της νέας σύνδεσης με την πόλη του Αγρινίου μήκους 12 χλμ.

2. Επιβάλλεται να ολοκληρωθεί η Παραϊόνια Οδός στο Τμήμα Κεφαλόβρυσο –Πλατυγιάλι –Αστακός, ώστε να αξιοποιηθεί το δυναμικό πλεονέκτημα της περιοχής, με το σύγχρονο λιμάνι στο Πλατυγιάλι και τις επενδύσεις που προβλέπονται εκεί.

3. Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑ- ΑΚΤΙΟ είναι ένα έργο – που συνολικά φτάνει τα 48 χλμ - δημοπρατήθηκε από την κυβέρνηση της Ν.Δ., εκτελείται μέσω τεσσάρων εργολαβιών και θα συνδέει την Πρέβεζα, μέσω της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας, με τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, δημιουργώντας τον πρώτο κάθετο άξονα. Αναδείχθηκαν οι ανάδοχοι για τα έργα συνολικού προϋπολογισμού 338εκ. ευρώ, αλλά δεν έχουν στηθεί, σε όλες τις εργολαβίες, τα εργοτάξια.

4. Το ΦΡΑΓΜΑ ΑΧΥΡΩΝ και η Διώρυγα Αμβρακίας-Αμφιλοχίας είναι ένα σπουδαίο έργο ταμίευσης και αξιοποίησης νερού, για την ύδρευση και την άρδευση της ευρύτερης περιοχής, που καρκινοβατεί δεκαετίες, εξαιτίας της έλλειψης συνεχούς εθνικής χρηματοδότησης.

5. Ως προς τις υποδομές των Νοσοκομείων υπάρχει σημαντικό έργο από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αφού ολοκληρώθηκε ένα όνειρο δεκαετιών, το νέο Νοσοκομείο Αγρινίου και εκκρεμεί η προμήθεια του εξοπλισμού, με ένα ποσό 15 εκ ευρώ που, επίσης, είναι διασφαλισμένο από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

6. Στη Λευκάδα ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ το έργο αποκατάστασης των σεισμοπλήκτων από το σεισμό του 2003. Για αυτό, ο Υφυπουργός δεν άκουσε παρά μόνο καλά λόγια. Επιβάλλεται, όμως, ο προγραμματισμός των νέων έργων υποδομής της Λευκάδας στα οποία εντάσσεται και η υποθαλάσσια ζεύξη.

Με τα μεγάλα έργα της Δυτικής Ελλάδας, που προγραμμάτισε και ξεκίνησε η ΝΔ, οι Νομοί Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας αποκτούν τις δημόσιες υποδομές και προϋποθέσεις για να βγουν από το τέλμα της υπανάπτυξης, της απομόνωσης και της ανεργίας.
Η κυβέρνηση οφείλει να αντιληφθεί ότι το Κράτος έχει συνέχεια. Και βέβαια δεν μπορεί, δια της επαναλήψεως, να απαξιώσει το ουσιαστικό έργο της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα των Υποδομών. Κι ούτε βέβαια μπορεί να νομίζει πως, απαξιώνοντας τα πεπραγμένα μας, αποκτά άλλοθι για τις κωλυσιεργίες της. Η Νέα Δημοκρατία και ο Ελληνικός λαός περιμένουν δεσμεύσεις. Περιμένουν, προπάντων, έργα».
(http://messolonghinews.blogspot.com/)

1 comments:

Ανώνυμος,  14 Ιουλίου 2010 στις 11:21 π.μ.  

Γκρίζες ζώνες διατρέχουν και την άλλη πολυδιαφημισμένη επένδυση, του Κατάρ στο «ενεργειακό κέντρο» του Αστακού.
Η επένδυση υποτίθεται ότι θα φτάσει τα 3,5 δισ. ευρώ, θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας και περιλαμβάνει σταθμό ηλεκτροπαραγωγής με καύση αερίου, σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου αερίου, θερμοκήπιο άλγης για βιοκαύσιμα και σταθμό μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων. Το όφελος για το δημόσιο είναι ταμειακά μηδενικό, ενώ για τη δημόσια γη, τη Βιομηχανική Περιοχή που μεταβιβάζεται στην κοινοπραξία, μόνον οι τράπεζες θα εισπράξουν 200 εκατ. ευρώ έναντι δανείων του προηγούμενου επενδυτή που «έκαψε» το έργο. Για την επένδυση χορηγήθηκαν με διαδικασίες εξπρές άδειες από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, το υπουργείο Περιβάλλοντος και το νομαρχιακό συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας, κατά παρέκκλιση υπουργικής απόφασης για τις χρήσεις γης. Ωστόσο, όπως αποκαλύφθηκε στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, η κοινοπραξία του Αστακού (στην οποία, πλην του Κατάρ συμμετέχουν λιβανέζικη αλλά και γερμανική εταιρία) απέκρυψε μια κρίσιμη λεπτομέρεια: η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής θα καίει όχι υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αλλά υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (LPG), η αποθήκευση του οποίου θεωρείται υψηλής επικινδυνότητας και έχει προκαλέσει πολύνεκρα ατυχήματα στο Μεξικό και στην Ιταλία. Το Κατάρ, φυσικά, ως μεγάλος παραγωγός του «επικίνδυνου» καυσίμου έχει κάθε λόγο να διοχετεύσει το προϊόν του και να πυκνώσει τις «βάσεις» του στην Ευρώπη. Λέγεται δε, ότι από το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα των 3,5 δισ. η μονάδα παραγωγής ρεύματος από πετρελαϊκό αέριο (με προορισμό κατά 70% την Ιταλία) είναι ίσως και το μόνο που το ενδιαφέρει και τα υπόλοιπα τμήματα απλώς… διακοσμούν την επένδυση.

Δημοσίευση σχολίου